FORTEL 2023

Debata o przyszłości sieci POPC, oraz FERC/KPO – prezentacja i panel dyskusyjny.

Prowadzący:
Tadeusz Marczewski, Astral Media

Paneliści:
Marcin Łukasiewicz, Ministerstwo Cyfryzacji 
Eliza Pogorzelska, Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Łukasz Bazański, iTB Legal
Łukasz Hetman, ASTA-NET
Łukasz Pałucki, Hrubieszowska Telewizja Kablowa

Debata polityczna o przyszłości branży telekomunikacyjnej.

Czy obozy polityczne ścierające się w kampanii wyborczej widzą problemy polskiej przedsiębiorczości. Porozmawialiśmy o tym w przeddzień wyborów.
 
Prowadzący:
Marek Krzciuk, TV TOYA
 
Paneliści:
Witold Kołodziejski, Prawo i Sprawiedliwość
Cezary Grabarczyk, Platforma Obywatelska

FORTEL 2022

Bezpieczeństwo urządzeń telekomunikacyjnych w świetle ostatnich wydarzeń na Ukrainie. Zmiany w Internecie po wybuchu wojny.

Tymoteusz Biłyk, Prezes Zarządu KORBANK SA,
zaprezentował szerszą perspektywe tego, na jakie urządzenia się decydujemy, z jakich pozyskujemy je źródeł i jak nimi zarządzamy ma niewątpliwy wpływ na naszą wiarygodność, zaufanie odbiorców jak również właściwe funkcjonowanie naszej infrastruktury. Przesyłanie i odbiór danych, ich bezpieczna i stabilna dystrybucja to jedno. Dostarczanie usług naszym Klientom wiąże się również z gwarancjami, jakie zapewniamy jako operatorzy.

Konkurencja czy współpraca - nadawcy, operatorzy, telekomy - miejsce operatorów lokalnych, dużych telekomów oraz nadawców na rynku usług elektronicznych.

Panel dyskusyjny, prowadzony przez
Krzysztofa Kacprowicza, Prezesa Zarządu Mediakom.
 
Podczas prelekcji padły odpowiedzi na pytania:
👉 Jak zareagowali nadawcy i operatorzy i jak zmieniło się status quo?
👉 Kto postawił na współpracę, kto płynie z prądem, a kto obrał nowe kierunki?

Usługi Telekomunikacyjne w świetle orzeczeń UOKiK.

Adwokat Anna Gąsecka
podzieliła się własnymi doświadczeniami z branży telekomunikacyjnej.
 
Podczas prelekcji odpowiedziała na pytania:
👉 Jakich zapisów unikać w umowach?
👉 Jak bezpiecznie reklamować swoje usługi?
👉 Jakich działań się wystrzegać?

Przetrwać czy zarabiać? – czyli jak podnieść rentowność sieci. Praktyczne i skuteczne metody reklamy, która buduje wartość marki i generuje sprzedaż.

Marcin Sławek, trener sprzedaży i właściciel agencji reklamowej,
przedstawił operatorom różnicę pomiędzy skuteczną reklamą, a skuteczną sprzedażą. Już w 2017 roku mali i średni operatorzy telekomunikacyjni skutecznie sięgnęli po narzędzia reklamy internetowej, w mniejszym
lub większym stopniu wykorzystując dobrodziejstwa mediów społecznościowych. Jedni odnaleźli się w cyfrowym świecie reklamy,
inni, pomimo starań i stosowania właściwych praktyk, nie zauważyli znaczących rezultatów.

Innowacyjne metody budowania sieci telekomunikacyjnych. Budowa sieci POPC dla HTK.

Łukasz Pałucki, Współwłaściciel i Członek Zarządu ONSET
podzielił się własnymi doświadczeniami przy budowie sieci,
w trudnych i wymagających warunkach geografii
i przepisów wsi i małych miejscowości.
Podczas prelekcji odpowiedział na pytania:
👉 Co daje operatorowi ustawa o Regionalnych Sieciach Szerokopasmowych?
👉 Jak radzić sobie z protestami przy budowie sieci?
👉 Jak prowadzić konsultacje społeczne w XXI wieku na terenach wiejskich?

Wręczenie tytułu Gminy Inwestycji Telekomunikacyjnych (GIT).

Na ubiegłorocznym Fortelu przyznaliśmy tytuły Gminy Inwestycji Telekomunikacyjnych (GIT) dwóm z nich: wiejskiej Hrubieszów
i Trzeszczany w uznaniu wkładu w pomoc i wsparcie dla budowy lokalnej sieci szerokopasmowej w powiecie hrubieszowskim. Ten sukces operatora Hrubieszowskiej Telewizji Kablowej i firmy Onset to istotne osiągnięcie
i przykład możliwości realnego wkładu małych i średnich operatorów
w przyspieszenie realizacji programu POPC.